zondag 28 april 2013

Koningin Jolanda (examenopdracht 27-04-2013)


Een van mijn examenopdrachten vakfotografie was:
"portret van een karakterestiek hoofd"
Aangezien de opdrachten een leidraad zijn, en ik op facebook een leuke foto van een oud-collegaatje zag, heb ik mijn opdracht aangepast naar:
"portet van een karakterfiguur"

Als locatie hadden we gedacht aan een kasteel of hoeve. Helaas waren deze zaterdagochtend gesloten of al gereserveerd. Googlemaps biedt dan gelukkig uitkomst. Na een aantal cafeetjes, restaurantjes en winkeltjes bekeken te hebben, kwam ik op de website van "Brocante in Beeg" Dit was de locatie die ik zocht. Een telefoontje met de eigenaresse, die overigens heel enthousiast was, en het was geregeld.

Zaterdag gingen we dan naar Brocante in Beeg. Eerst eens een rondje door de zaak gelopen om te zien wat er overal stond, lag en hing. Genoeg ideeën en genoeg inspiratie voor een leuke thematische fotoshoot. We mochten met de meubeltjes en accesoires schuiven, zodat we een aantal leuke settings kregen. En we kregen ook goed advies welke voorwerpen goed paste in de stijl en tijd van de kleding.

Hieronder een impressie van deze fotoshoot...

Met dank aan:
Model: Jolanda 
Locatie: Brocante in Beeg (klik hier voor de website)
Kleding: HollandActs (klik hier voor de website)





4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's. Chapeau voor model en fotograaf !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi gedaan Claudia, ik lach alleen nergens op maar dat mocht de pret niet drukken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het "lachen" paste helaas niet bij de sfeer en uitstraling die we wilden bereiken. We wilden een statig, beheersd en serieus portret neerzetten. En dat doel hebben we denk ik wel bereikt!

    Volgende keer een andere karakter kiezen, dat wel vrolijk en uitbundig mag lachen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen