zaterdag 25 januari 2014

High-key communie fotoshoot Hayley

Voor mijn opleiding vakfotografie heb ik diverse opdrachten mogen uitkiezen. Een hiervan was een High-Key Communie-shoot. 
Via facebook op zoek gegaan naar een kindje om deze fotoreportage mee uit te voeren. Zo kwam ik bij het dochtertje (Hayley) van een oud-collegaatje terrecht. Kind gevonden... nu nog de jurk. Gelukkig paste het communiejurkje van mijn zusje haar. En als mooi extraatje had de mamma van Hayley zelf ook nog een mooie jurk, schoentjes en haarstukjes gevonden.

Op zaterdagochtend had ik met Hayley (en de moeder) afgesproken bij mijn opleiding. Voordat Hayley kwam moest de studio-setting opgebouwd worden en het licht getest. Dan nog de communie-accesoires klaarleggen die ik had meegenomen; gebedsboekje, rozenkrans, brocante parasol en engelenvleugels verzorgt. Min of meer de basis en elementen voor een afwisselende klassieke communie-shoot. En dan wachten op mijn "model." Daar was ze... eerst een reeks foto's met haar favouriete jurk en na de pauze het andere jurkje. 

En zoals altijd met kinderen... heel veel geduld hebben, ze lichtjes aansturen, niet pushen en meegaan in hun flow. Zo krijg je naast de geposeerde foto's ook mooie spontane foto's. Vooral als je ze laat kiezen wat hun favouriete accesoire is.Voor Hayley was de parasol haar favoriet. Vooral omdat je daar als klein meisje lekker mee kan spelen.

Hieronder een aantal foto's uit Hayley's studioreportage:
(let op, door de instellingen van blogger en jouw beeldscherm kunnen deze foto's hier donkerder ogen dan ze in werkelijkheid zijn!)

Jurk 1:

Jurk 2:

Na de High-Key reportage zijn we nog naar buiten gegaan. Bij Syntra Hasselt staat namelijk een mooie "klooster"boog... en wat is meer geschikt als buitenlocatie als zo een boog?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten