dinsdag 10 januari 2017

Stel jezelf voor (back2bussiness - post 1)

De eerste post uit de challenge back2business.
Door het jaar heen volgen er nog enkele.

Stel jezelf voor



Zullen we een rondje langs de foto's maken? 


Foto 1: dit ben ik
Allereerst zal ik me voorstellen. Mijn naam is Claudia Brok, geboren op 11 november 1983 in Born, opgegroeid in Sittard en nu ongeveer 7 jaar woonachtig in Maastricht.  

Foto 2: Roland en ik

Ik woon in Maastricht samen met Roland. Het leuke is dat onze werkzaamheden elkaar aanvullen. Hij is werkzaam in de licht-geluid-en evenemententechniek. Dus op sommige events en feestje werken we samen. Hij in de organisatie/opbouw van het event, als DJ of lichttechnicus en ik als fotografe. 

Foto 3: Mijn petekindje en knuffelhond
 
Eigenlijk zou in deze cirkel iedereen horen die belangrijk voor me is. (Schoon)familie, vrienden en zakelijke contacten. Helaas was het cirkeltje te klein voor iedereen. Daarom de 2 belangrijkste uitgekozen, alhoewel iedereen belangrijk voor me is.

Ik ben peettante van Aylean.
Joecklo de dwergpincher staat erbij. Hij is toch wel een beetje mijn hondje, al is hij niet mijn huisdier. Joecklo woont bij mijn ouders en komt regelmatig op visite of ik pas eens een keertje op hem op.


Foto 4: Foto-Angelssky
 
Mijn bedrijf is Foto-Angelssky. Fotografie en alles wat daar bij hoort.
Oorspronkelijk heb ik een opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening gevolgd en helaas geen passend werk gevonden. Na de opleiding SPH ben ik eerst een aantal maanden als entertainer in Mallorca en Fuerteventura gaan werken. Daarna volgende een leuke baan op een callcenter. Na de opleiding vakfotografie aan Syntra Hasselt ben ik fotografe geworden. Een beroep dat past bij mijn creativiteit. Mijn motto als fotografe is: geen 13 in een dozijn foto's, maar foto's vanuit het hart die passen bij jou als persoon. Geen idee is te gek voor mij, hoe creatiever hoe liever.


Foto 5: Creativiteit

Ik noemde het net al, in de fotografie kan ik mijn creativiteit kwijt. De dingen net even anders aanpakken dan standaard is. Leuke settings maken met bijpassende spulletjes. De voorpret bij het verzamelen en zoeken van materialen om de setting vorm te geven.

En niet alleen in de setting-bouw ben ik creatief.
Ik vind het leuk om fotoboeken, collages en kaarten op een digitale scrap-manier vorm te geven. Met mooie achtergronden, teksten, tekeningetjes, kaders, enzovoort.

Dit jaar wil ik een aantal handletter-workshops gaan volgen, zodat ik ook offline creatief kan werken.

Foto 6: back-in-time, vintage & romantisch
Ik heb een voorliefde voor spulletjes en kleding uit vervlogen tijden. Zou het niet heerlijk zijn om eens terug in de tijd te kunnen gaan?

Foto 7: pin-up en horror

De titel is een beetje een vreemde combinatie. De foto was eigenlijk gekozen omdat ik gek ben op horror-films en boeken. Hoe enger, hoe beter. Nu tijdens het schrijven zie ik een bruggetje tussen foto 6 en 7. De horror-reportage was in pin-up stijl gedaan. Een stijl die past bij back-in-time en een stijl die me aanspreekt. Speels, ondeugend en met een knipoog. Een stijl waar je alle kanten mee op kan en waar je creatief kan werken.

Foto 8: boeken & lezen
In foto 7 zei ik het al: ik ben gek op horrorboeken.
En niet alleen horrorboeken. Ik lees graag en veel. Mijn genre voorkeur ligt op crime, horror, fantasy, sprookjes en historische boeken.
Het fijne aan lezen is, dat je in je hoofd een eigen beeld kan vormen over de personen en plaatsen. Vaak zie ik het verhaal tijdens het lezen visueel voor me. En uit boeken kan je vaak ook mooie inspiratie halen voor een thematische fotoshoot.

Foto 9: Disney en sprookjes
Zoals bij foto 8 al benoemd, ik ben een fan van sprookjes en fantasy.
In dit rijtje passen de Disney Classics. Hierbij hebben de oude getekende tekenfilms van Disney mijn voorkeur. De nieuwere vind ik de verhaallijnen mooi van, maar doordat het meer digitaal getekend is, mis ik de nostalgie van de oude tekenfilms. Mijn favoriete Disney tekenfilm is Dumbo.

Is er nog iets dat je van me wilt weten? Vraag gerust!







Link:
http://www.wendyvanhardeveld.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten