dinsdag 10 januari 2017

Wie is... (hoe is de blog tot stand gekomen)

In september 2016 had ik me ingeschreven voor de e-mail-challenge back2business van Wendy van Hardeveld. Door problemen met mijn computer en e-mail, kwamen deze e-mails ruim een maand later binnen.

De e-mails doorgelezen en dacht; hier zitten leuke en persoonlijke input inspiraties bij om te laten zien op mijn zakelijke facebook, buiten de foto-reportages die ik doe. Voor mij was het toen al duidelijk, ik ga het niet 7 dagen achter elkaar posten, zoals in de challenge.

Eigenlijk raakte de inspiratie in de ijskast. Soms denk je eraan, maar ik kon de flow niet vinden om te beginnen.

Nu is het 2017... ik ben het jaar anders gestart. 2017 wordt het jaar waarin ik meer blogs wil schrijven, meer andere post wil plaatsen dan reportages en waar ik de dingen doe die ik leuk vind.
Volgens mij zei ik dit begin 2016 ook al... en dan begin je vol goede moed en versloft het in de loop van het jaar weer. Nu hoop ik dat mijn Bu(llet)Jo(urnal) met gaat helpen om de flow vast te houden. (Over de BuJo volgen nog blogs door het jaar heen)

Terug naar de eerst challenge uit back2business;

Stel jezelf voor

Makkelijk toch? Ja dat zou je denken. Ik voelde tegenzin en weerstand om het standaard te doen. Ik kan wel een portret of actie-foto van mij plaatsen en dan een blablabla verhaal schrijven over wie ik ben. De vraag was nu; hoe ga ik het vorm geven, zodat het meer mij is? Hoe meer je er over nadenkt, hoe minder ideeën je krijgt. Totdat je op een onverwacht moment een lichtje ziet en je denkt; zo moet ik het doen.

Een 9-luik met de dingen die ik leuk vind en de dingen die bij mij horen.
Nu de vormgeving van de luikjes. Na een brainstorm lijst gemaakt te hebben, had ik 9 luikjes. Nu was de vraag wat plaats ik in die 9 luikjes? De eerste ingeving was om in de studio voor elk luikje een foto te maken. Leuk idee, wat ook weer niet klopte. Ik ga toch geen stapel dvd's of boeken fotograferen, was de eerste gedachte. Wacht eens... heb ik geen foto-reportages die te linken zijn aan de 9 luikjes? Ja die heb ik! En zo werd de challenge; stel jezelf voor, een post die bij me past.

Lees verder in de volgende blog voor mijn voorstelrondje.



Link:
http://www.wendyvanhardeveld.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten